Zon en cultuur op het menu van de reizende Belg met de herfstvakantie

Nu de dagen inkorten en het aardig wat frisser wordt kijken heel wat mensen uit naar een korte vakantie om opnieuw op te laden. Thomas Cook Belgium liet z’n licht even schijnen op de trends en tendensen voor de komende herfstvakantie.

Vliegvakanties: Zon zekerheid en niet te ver vliegen

Net zoals tijdens de zomer noteren we een verschuiving in de keuze van bestemming. Spanje en de Canarische Eilanden genieten hier net zoals deze zomer het meeste van. Deze bestemmingen steken dan ook met kop en schouders boven de andere middellandse zee bestemmingen uit. In absolute aantallen blijft Turkije binnen de top vijf van de bestemmingen waarbij klanten aangeven dat de uitzonderlijke prijs/kwaliteit verhouding een bijzondere troef is. Ook de Kaapverdische Eilanden weten te bekoren vanwege hun weerszekerheid. Ook Hurghada en Marsa Alaam aan de Rode Zee Riviera zijn opnieuw terug van weggeweest.

Stedenreizen in de lift, maar met mix cultuur, zee, zon

In absolute cijfers blijven Parijs en London de citytrip bestemmingen bij uitstek. Thomas Cook Belgium merkt echter dat steeds meer reizigers kiezen voor de combinatie van cultuur, zon en de nabijheid van water. Steden zoals Valencia, Malaga, Lissabon en Porto winnen duidelijk aan belangstelling. In het Midden-Oosten is het dan weer Marrakesh die zich sterk profileert.

Verre reizen, zowel voor rondreizen als voor strandvakantie zijn toegankelijker

Doordat de klant vandaag via Thomas Cook Belgium vlot kan kiezen voor de luchtvaartmaatschappij naar keuze evenals voor de vertrekluchthaven van zijn keuze zijn z’n opties legio. Hij/zij kiest makkelijk voor de vlotste verbinding of route of kiest voor de scherpste prijs. Zo kan één week naar het Thaïse Phuket of het Caribische Guadeloupe vandaag reeds in kamer met ontbijt rond de 770 euro per persoon. Dat maakt dat de Belg minder betaalt om in de winter van de zon te genieten op een exotisch strand.