Update orkaan Irma

Thomas Cook / Neckermann heeft beslist dat Belgen die tussen nu en zondag 17 september naar Cuba afreizen kosteloos hun reis kunnen wijzigen of annuleren. De geplande rondreis van 12 september wordt geannuleerd. De touroperator stelt de komende dagen alles in het werk om een nieuwe datum voor die rondreis voor te stellen.

Update Cuba

Reizigers die als gevolg van de orkaan langer op Cuba moeten blijven, zullen door Thomas Cook / Neckermann vergoed worden voor hun kosten.

“We hebben alle nodige veiligheidsvoorzieningen getroffen voor onze Belgische reizigers. Op dit moment doet de orkaan Cuba aan. Van zodra het mogelijk is, zullen onze mensen de situatie analyseren en kijken welke extra maatregelen we moeten treffen om onze gasten zo goed mogelijk op te vangen en te begeleiden. Onze vertegenwoordigers stellen alles in het werk om voortdurend  contact te blijven houden met de reizigers in de hotels en schuilkelders op Cuba.”
Laura Van Waeyenberge, woordvoerster Thomas Cook

Update Florida

Thomas Cook / Neckermann bracht de reizigers die zich momenteel in Florida bevinden, onder in hotels die zich verder weg van het pad van de orkaan bevinden. De touroperator heeft ook op Florida de nodige veiligheidsvoorzieningen getroffen en stelt alles in het werk om in contact te blijven met de reizigers. Reizigers wordt aangeraden om de instructies van de autoriteiten goed op te volgen.

De reizigers die de komende week nog moeten vertrekken heeft Thomas Cook / Neckermann deze week gecontacteerd om hun reis kosteloos uit te stellen of te annuleren. De meeste Belgen zijn hierop ingegaan. Wie afreist naar de regio van nu tot en met zondag 17 september kan zijn reis nog kosteloos annuleren of wijzigen.

Ook hier zijn een aantal vluchten van verschillende luchtvaartmaatschappijen ondertussen geannuleerd of uitgesteld als gevolg van de tijdelijke sluiting van de lokale luchthavens. Ook voor reizigers naar deze regio geldt dat Belgen die als gevolg van de orkaan langer in Florida moeten verblijven, vergoed zullen worden voor de gemaakte kosten door Thomas Cook / Neckermann.

Laura Van Waeyenberge

Woordvoerster