Thomas Cook Belgium vliegt Belgen met Brussels Airlines naar Siciliaanse Comiso

De Belgische reiziger koos de voorbije zomer meer dan ooit voor Italië. Touroperator Thomas Cook noteerde een stijging met 7% ten opzichte van 2015 in de boekingen naar de Italiaanse laars. Die trend zal zich de komende jaren doorzetten. Thomas Cook breidt daarom samen met Brussels Airlines zijn aanbod aan Italiaanse bestemmingen uit. Vanaf volgende lente kunnen Belgen vanuit Brussel naar de nieuwe luchthaven Comiso vliegen op het Siciliaanse eiland.

***

Belgen zullen met de touroperator van juni tot september elke zaterdag naar het zuiden van Sicilië kunnen vliegen via een vlucht met Brussels Airlines. Thomas Cook maakt via de opening van de nieuwe luchthaven een heel nieuw gebied van het zuiderse eiland toegankelijk voor de Belgische reizigers.

Het strategische partnership met Brussels Airlines helpt ons in te spelen op de stijgende vraag van de Belgische reizigers om naar het zuiden van Italië te trekken. Met Comiso voegen we een mooie en nieuwe vakantieregio toe aan ons aanbod. Vanuit onze nieuwe hotels Sentido, Acacia Marina Sicily en het Athena Resort, allemaal op slechts 30 minuten van de luchthaven, liggen de fijne en brede zandstranden binnen handbereik van onze reizigers.
Koen van den Bosch, woordvoerder van Thomas Cook Belgium

De vroegere militaire luchthaven van Comiso werd recent omgebouwd tot een burgerluchthaven. Samen met Brussels Airlines biedt dat touroperator Thomas Cook Belgium de kans om de streek rond Comiso aan te bieden. De regio staat bekend om zijn culturele pareltjes met barokke invloed zoals bijvoorbeeld Noto, Modica, Ragusa en Vittoria. Maar ook de zandstranden zijn in trek bij toeristen.

De geopolitieke situatie in het Midden-Oosten maakt dat de Belg opnieuw meer naar de zonbestemmingen in Europa trekt. Daardoor zijn Spanje en Italië meer in trek. De heerlijke temperaturen en de culturele hoogtepunten zijn daar een mooie meerwaarde.
Koen van den Bosch

Koen van den Bosch Thomas Cook Belgium