Reactie van Thomas Cook België naar aanleiding van afspringen herkapitalisatie Thomas Cook Group

Directie en medewerkers van Thomas Cook België betreuren dat de Thomas Cook Group Plc geen oplossing heeft gevonden voor haar financiële uitdagingen en bijgevolg de boeken heeft neergelegd. Thomas Cook Group Plc heeft 21 000 medewerkers en verzorgt jaarlijks de vakantie van 22 miljoen klanten.

Thomas Cook België - met de merken Thomas Cook en Neckermann - maakt deel uit van de continentaal-Europese organisatie met als belangrijkste markt Thomas Cook Duitsland. De Belgische organisatie bekijkt op dit moment welke mogelijke opties er zijn om de impact van het faillissement van de Thomas Cook Group Plc te beperken voor haar klanten en haar medewerkers.

We begrijpen dat dit heel wat vragen oproept bij onze klanten en stellen alles in het werk om dit zo goed mogelijk op te vangen. Vakantiegangers die hun Thomas Cook of Neckermann pakketvakantie geboekt hebben, zijn beschermd door het garantiefonds. Zoals altijd kunnen de klanten bij ons terecht in onze kantoren, op het contact center of via chat wanneer zij vragen hebben.

In België werken 600 mensen bij Thomas Cook en gaan jaarlijks 700,000 klanten met Thomas Cook en Neckermann op vakantie. We doen er alles aan om onze medewerkers zo goed mogelijk te begeleiden in deze moeilijke tijden en staan in contact met de sociale partners.

Thomas Cook België is al 40 jaar actief in België; steeds rendabel met een gestage groei sinds 2016 in pakketvakanties. Dit dankzij een winstgevend retail netwerk gecombineerd met een sterke online verkoop (meer dan 30% van de verkoop).