Orkaan Irma: update Thomas Cook / Neckermann

Update Cuba

Op Cuba zijn alle reizigers van Thomas Cook / Neckermann in veiligheid. Medewerkers van het speciaal interventieteam van de Thomas Cook Groep zijn ter plaatse en in elk hotel zijn ook vertegenwoordigers aanwezig die de reizigers met raad en daad bijstaan. Zij analyseren momenteel de toestand en bekijken welke maatregelen genomen moeten worden voor de reizigers ter plaatse en van zodra mogelijk kan dan snel beslist worden over de te nemen maatregelen.

Laura Van Waeyenberge, woordvoerster Thomas Cook / Neckermann legt uit wat de volgende stappen zijn: “Nu de telefooncommunicatie met Cuba terug gestaag mogelijk is, zullen onze Belgische medewerkers van zodra het ochtend wordt in Cuba, al onze Belgische klanten persoonlijk contacteren en hun situatie in kaart brengen. Op basis daarvan zal bekeken worden wat de te nemen stappen zouden zijn. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te doen. Ondertussen zijn de medewerkers ter plaatse in nauw contact met hen. Uiteraard zullen de kosten van een verlengd verblijf op Cuba door de orkaan voor onze rekening zijn.”

Update Florida en afreizen naar Florida of Cuba

De reizigers in Florida werden tijdig overgebracht naar hotels die ver weg van het pad van de orkaan lagen en deze reizigers kunnen hun reis gewoon verder zetten.

Kosteloos annuleren of wijzigen voor afreizen t.e.m. 17/09 naar zowel Cuba als Florida is uiteraard nog altijd mogelijk

Update Dominicaanse Republiek

Het Belgisch interventieteam dat op de Dominicaanse Republiek was, rondt zijn opdracht momenteel af en zal eerstdaags kunnen terugkeren naar België. De Belgische reizigers op de Dominicaanse Republiek kunnen nu terug hun gewone vakantie hernemen.

Laura Van Waeyenberge

Communication Manager & Spokesperson, Thomas Cook