Jan Dekeyser wordt nieuwe algemeen directeur van Thomas Cook België

Gent, donderdag 10 September 2015

- Marco Ferber geeft nieuwe wending aan zijn loopbaan en verlaat Thomas Cook na een succesvolle carrière van 5 jaar

- Jan Dekeyser wordt de nieuwe Managing Director van Thomas Cook België

Eind september, krijgt toerismegroep Thomas Cook België een nieuwe algemeen directeur.  Na een boeiende en succesvolle carrière van 5 jaar bij Thomas Cook heeft Marco Ferber (41)  beslist om een nieuwe wending aan zijn loopbaan te geven. Hij gaat een nieuwe uitdaging aan bij Bilfinger SE, een leidende internationale engineering- en servicegroep.

Reto Wilhelm, Managing Director West/East zei: “Wij danken Marco voor zijn onschatbare bijdrage van de afgelopen jaren en wensen hem alle succes toe in zijn verdere loopbaan. Hij heeft een heel belangrijke rol gespeeld in de transformatie van onze Belgische organisatie en daarmee Thomas Cook België klaar gemaakt voor de toekomst.”

Verder bouwend op de sterke directie die Thomas Cook België vandaag heeft, wordt Jan Dekeyser (41), Thomas Cook België's huidige CCO, vanaf 1 oktober Managing Director van Thomas Cook België. Jan Dekeyser startte bij Thomas Cook in 2012. Naast zijn huidige functie van Finance Director zal Davy Claerhout (36) de bijkomende rol van Director of Operations opnemen.

Marco Ferber: “Het was een eer en privilege om met het voltallige team Neckermann, Thomas Cook en Pegase te kneden en te versterken voor de toekomst. Ik ben dan ook zeer tevreden dat we vandaag een heldere strategie en visie hebben. We zijn er in geslaagd om de organisatie aan te passen zodat deze een duurzame toekomst tegemoet gaat gebaseerd op een aanpak waar de klant meer dan ooit centraal staat.”

Jan Dekeyser: “Als team en als bedrijf hebben we de voorbije jaren goed werk geleverd en zijn we erin geslaagd een belangrijke omslag te maken. Ik kijk dan ook met vertrouwen deze boeiende uitdaging tegemoet. Met de meest recente initiatieven zoals het versterkte partnership met de reisagenten (de nieuwe commissie-voorwaarden), de verdere uitbouw van onze hotelmerken (Sentido, SunConnect, smartline en SunPrime), onze partnerships (zoals met Club Med) en de sterk vervroegde lancering van zomer 2016 wordt de strategie erg tastbaar en staan we klaar voor de toekomst”.

Het directieteam van Thomas Cook België zal verder bouwen op de positieve resultaten van de recente transformatie en zal hiermee de succesvolle ingeslagen weg nog versterken.

Thomas Cook België omvat onder meer de merken Thomas Cook, Neckermann, Pegase en Thomas Cook Travel Shop en maakt deel uit van de Thomas Cook Group PLC.